پودر کاری(ادویه کاری)
نوشته شده توسط : مجید

پودر کاری(ادویه کاری)

هرچند كه پودر كاری به صورت یك ادویه فروخته می‏شود ولی پودر كاری اصل مخلوطی از ادویه‏ های مختلف مثل زرد چوبه، دارچین، سیر، هل، گشنیز و زیره است. این ادویه ‏ها تركیب بسیار قوی را در مقابل امراض می‏سازند.

 

پودر کاری به دلیل وجود کورکومینکه عامل ضد التهابو یک آنتی اکسیدان قوی است، موجب کاهش التهاب مفاصل می شود. حتی ممکن است این عنصر ژن ناقل سرطان پروستاترا غیرفعال کند و روند پیشرفت سرطان پروستاتو سرطان روده بزرگرا کاهش دهد.

 

کورکومین تأثیر مثبت و چشمگیری در درمان سرطان لوزالمعدهدارد. گروهی از پژوهشگران معتقدند که کورکومین می‌تواند با سرطان پوستنیز مبارزه و ملانومسلول‌های سرطانی پوست را تخریب کند. به نظر می‌رسد که کورکومین موجود در پودر کاری از آلزایمرپیشگیری می‌کند. کاری، حافظه را بهبود می بخشد.

 

کورکامین موجود در زردچوبه و کاری زرد از دیر باز برای درمان و تقویت کبد،آکنه و آلرژی و مشکلات گوارشی استفاده می‌شده‌است در حال حاضر برخی از آزمایش‌ها نیز حاکی از این هستند که کورکومین از منتشر شدن سرطان در بدن جلوگیری می‌کند و نیز از سلولهای سالم در برابر رادیوتراپی محافظت می‌کند. این گیاه به بهبود عملکرد معده و روده کوچک کمک می‌ کند.

 

 

 

منبع

 

ویکی پدیا

 

واحد مرکزی خبر

 




:: موضوعات مرتبط: کشاورزی , خواص گیاهان , ,
:: برچسب‌ها: ادویه کاری , پودر کاری , خواص ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: